Meestgestelde vragen

Alles over je koffiebonen

Single origin? Blends? Wat is het verschil?

Heel kort gezegd is het verschil tussen onze koffiebonen met single origin en de blends dat de eerste 100% Arabica bonen zijn uit één streek, bijvoorbeeld Peru of Ethiopië. De blends zijn een mengeling van Arabica bonen uit verschillende streken of een mix van Arabica en Robusta bonen. Door het mengen van de verschillende bonen, ontstaan verschillende smaken!

Hoeveel kopjes koffie haal ik  uit een kilo koffie?

Stelregel is dat je voor een espresso of lungo ongeveer 8 gram gemalen koffie (en daarmee ook koffiebonen) nodig hebt. Met een kilogram aan koffiebonen kun je dus ongeveer 125 kopjes halen!

Hoe kan ik de koffiebonen het best bewaren?

Samengevat: droog, donker, koel en luchtvrij. Koffiebonen zijn een natuurproduct. Onder invloed van vocht, lucht en licht neemt de versheid en de kwaliteit ervan af. De verpakking, met een eenwegsventiel, zorgt ervoor dat gassen na het branden wel uit de verpakking kunnen, maar er geen lucht bij kan. Daarom zijn de bonen in een gesloten verpakking het langst houdbaar. Als je de verpakking hebt geopend kun je de bonen het best in een afgesloten verpakking in het donker bewaren.

Bestellen, verzending en betaling

Gelden er minimale bestelhoeveelheden?

Nee! Alles wat je op Kofjebean vindt, kun je door ons laten bezorgen! Vanaf 1 stuk tot net zoveel als je wilt! Wel is het zo dat we boven de 40 euro geen verzendkosten rekenen. Dus het loont de moeite om je bestelling te bundelen om hierboven te komen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bestel je voor 17:00 uur? Dan proberen we je bestelling nog dezelfde dag jouw kant op te sturen. Bestel je na 17:00 uur, dan verzenden we de bestelling de dag erna!

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar

Bij Kofjebean kun je betalen met iDEAL, met je Creditcard, met Klarna of de VVV-Cadeaukaart. Onze betalingen worden verwerkt via het betaalplatform van Mollie dat garant staat voor een veilige betaling!

Toeslag voor Klarna-betalingen

Als je kiest voor betalen achteraf met Klarna rekenen wij een toeslag van € 0,95. Voor webwinkels is de betaal achteraf opite van bijvoorbeeld Klarna een vrij dure methode. Gemiddel worden er meer dan € 2,00 in rekening gebracht bij de webwinkel aan kosten. Omdat wij het wel belangrijk vinden dat je voor deze optie kunt kiezen, hebben wij ervoor gekozen een deel van deze kosten door te berekenen.

Hoe werkt het betalen met een VVV-Cadeaukaart?

Eigenijk heel simpel! Voeg de artikelen die je wilt bestellen toe aan je (virtuele) winkelwagen op onze website. Bij het afrekenen kies je voor ‘cadeaukaarten’. Vervolgens wordt er gevraagd om je kaartnummer en PIN vanaf je cadeaukaart in te vullen en kun je met de VVV-Cadeaukaart betalen.

Geen voldoende saldo op je VVV-Cadeaukaart? Geen probleem! Het restantbedrag kun je voldoen met één van de andere betaalmiddelen op de website.

Zijn de genoemde prijzen inclusief BTW?

Jazeker! Het bedrag dat je ziet, is het bedrag dat we in rekening brengen en dus inclusief BTW.

Heb je een Kofjebean waardebon?

Altijd mensen die geluk hebben! 🙂 Je kunt je kofjebean waardebon verzilveren door hem in je winkelwagen of bij het afrekenen toe te voegen. De waarde van de bon wordt dan direct verwerkt in je overzicht! Vragen of lukt iets niet? Laat het ons horen! We helpen je graag.

Wat zijn de verzendkosten en wanneer is het gratis?

Voor het verzenden van je bestelling rekenen we € 3,95 aan verzendkosten. Bestel je voor € 40,00 of meer? Dan verzenden we de bestelling gratis naar jou toe! Het gratis verzenden wordt automatisch aan je bestelling toegevoegd.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Al onze bestellingen worden via PostNL verzonden. Waar mogelijk zullen we je bestelling via brievenbuspost verzenden (hoef je dan niet voor thuis te blijven). Als we je bestelling als pakketje verzenden, ontvang je van ons een track & trace zodat je je pakketje kunt volgen.

Kan ik jullie koffie ook zakelijk schenken / gebruiken?

Ja! Je kunt je medewerkers of klanten natuurlijk laten genieten van onze koffiebonen. Neem contact met ons op via koffieboon@kofjebean.nl en we gaan samen met je kijken naar de mogelijkheden.

Kan ik jullie koffiebonen ook verkopen?

Wil je onze koffiebonen verkopen in je winkel? Wat leuk! 🙂 Neem contact met ons op via koffieboon@kofjebean.nl en we gaan samen met je kijken naar de mogelijkheden en het passende assortiment.

Ik wil gebruik maken van mijn herroepingsrecht

Jammer, want dan mis je onze (h)eerlijke koffiebonen! Maar als je om welke reden dan ook gebruik wilt maken van je recht tot herroeping van de bestelling, dan mag dat! Stuur ons een mailtje naar koffieboon@kofjebean.nl met daarin de gegevens van je bestelling en we regelen het!